خوارج بصیرت نداشتند....
⚠❕خوارج:
یک وقت فکر نکنیم خوارج
زنا کار
شراب خوار
حرام خوار
بودند
نه
خوارج بصیرت نداشتن.
به قول مقام معظم رهبری تحلیل سیاسی نداشتن.
.
.
داستان
کشته شدن عبدالله بن خباب بن ارت به دست خوارج رو شنیدم و یک نکته مهم:
.
.
.
خوارج عبدالله و همسر باردارش را در مسیر بصره به کوفه دستگیر کردند،
وی از شیفتگان حضرت علی علیه السلام بود،
یکی از نزدیکان عبدالله که پنهان شده بود به بالای درخت نخلی رفته بود و ماجرا را تماشا میکرد تعریف میکند که دیدم:
خوارج سر عبدالله را جدا میکنند!
سپس شکم زن باردار او را نیز با شمشیر پاره میکنند!
و جنین از شکم مادر بیرون میکشند و سر جنین را هم با شمیر جدا میکنند!
به جرم???
آري
به جرم….
عشق به علی…..
بعد
کنار آب رفته و وضو میگیرند!
راوی میگوید آنقدر نماز طولانی بود که بالای درخت نزدیک بود خوابم ببرد.
بعد از نماز!!!!
نزدیک درخت خرما می آیند
خرمایی از درخت به زمین می افتد،
یکی از خوارج خرما رو برداشته و میخورد،
که یکی دیگر از خوارج سرش فریاد میکشد و میگوید که چه میکنی مردک از کجا میدانی که صاحب درخت راضی است!!!!
مرد خرما رو از دهان بیرون انداخت…
.
.
نکته رو داشتید:
به مال حرام حساس بودند!!!
نماز طولانی میخواندند!!!
ولی
بصیرت نداشتند.
تحلیل سیاسی نداشتن.
جنگ صفین شمشیر به روی امام جامعه کشیدند و علی علیه السلام رو مجبور به حکمیت کردند.
بعد از حکمیت هم که دیدند فریب خوردند باز،رو در روی ولایت ایستادند!!!
.
.
خدا همه ما رو از شر شیطان حفظ کنه.
عبرت:
.
.
من دیپلمات نیستم، من انقلابی ام.
قاتل علی(ع)کافر نبود…
ابن ملجم زمانی در کنار علی(ع)شمشیر می زد!
ابن ملجم پس از به خلافت رسیدن علی(ع)با او بیعت کرد،در جنگ جمل در کنار او جنگید و پس از جنگ صفین و پایان حکمیت به خوارج پیوست.او در جنگ نهروان با علی(ع) نبرد کرد و از معدود افراد بازمانده از این جنگ بود.
و امام صادق(ع) فرمود که تا صبح قیامت ملائکه او را لعن می کنند.
فاصله حق و باطل این گونه بهم نزدیک است و سابقه دار بودن و کنار علی(ع) بودن، دلیل بر سعادت نیست!
با علی(ع) ماندن هنر است.
تاریخ و سرگذشت صحابه در اسلام را که بخوانیم امروز را بهتر می توانیم درک کنیم.
#بسیــار_بسیــار_جــالــب
#خوارج
#انقلاب_اسلامی
#منافق
میگویند کوروش نمی گویند علی(ع)
میگویند کوروش برده داری را برانداخت؛
اما
????ﻧﻤﯽ ﮔﻮﯾﻨﺪ ﻋﻠﯽ( ﻉ) ﺑﺎ ﺑﺮﺩﮔﺎﻥ ﻭ ﺟﺰﺍﻣﯿﺎﻥﻭ … ﻫﻢ ﻏﺬﺍ می شد ﻭ ﺣﺘﯽ ﻟﻘﻤﻪ ﺩﺭ ﺩﻫﺎﻧﺸﺎﻥ ﻣﯽ ﮔﺬﺍﺷﺖ…
❗ﻣﯽ ﮔﻮﯾﻨﺪ ﮐﻮﺭﻭﺵ ﺑﻨﯿﺎﻧﮕﺬﺍﺭﺣﻘﻮﻕ ﺑﺸﺮ ﺑﻮﺩ
ﺍﻣﺎ
????ﻧﻤﯽ ﮔﻮﯾﻨﺪ ﻧﻬﺞ ﺍﻟﺒﻼﻏﻪ ﯼ ﻋﻠﯽ (ﻉ ) ﺯﯾﺒﺎﺗﺮﯾﻦ ﻭ ﺟﺎﻣﻊ ﺗﺮﯾﻦﻣﻨﺸﻮﺭ ﺣﻘﻮﻕ ﺑﺸﺮ ﺍﺳﺖ …
❗میگویند کوروش خوش زبان بود
اما
????نمیگویند فصاحت و بلاغت کلام علی مرتضی دانشمندان را انگشت بر دهان کرد
❗ﻣﯽ ﮔﻮﯾﻨﺪ ﮐﻮﺭﻭﺵ ﺑﻪ ﺍﺩﯾﺎﻥ ﻣﺨﺘﻠﻒ ﺍﺣﺘﺮﺍﻡ ﻣﯽ ﮔﺬﺍﺷﺖ
ﺍﻣﺎ
????ﻧﻤﯽ ﮔﻮﯾﻨﺪ ﻋﻠﯽ (ﻉ ) ﺍﺯ ﻇﻠﻢ ﺑﻪ ﺯﻧﯽ ﯾﻬﻮﺩﯼ ﭼﻨﺎﻥ ﺑﻪ ﺧﺸﻢ ﻣﯽ ﺁﯾﺪ ﮐﻪ ﻣﯽ ﻓﺮﻣﺎﯾﺪ؟
:ﺍﮔﺮ ﻣﺮﺩ ﺍﺯ ﺩﺍﻍ ﺍﯾﻦ ﻧﻨﮓ ﺑﻤﯿﺮﺩ ﺳﺮﺯﻧﺶ ﻧﺪﺍﺭﺩ …
❗میگویند کوروش شجاع بود
اما
????نمیگویند علی برای احیای دین هشتاد ضربه شمشیر بجان خرید و قوی ترین مبارزان را به خاک ذلت کشاند
❗ﻣﯽ ﮔﻮﯾﻨﺪ ﮐﻮﺭﻭﺵ ﻋﺎﺩﻝ ﺑﻮﺩ
ﺍﻣﺎ
????ﺍﺯ ﺧﺎﻣﻮﺵ ﮐﺮﺩﻥ ﺷﻤﻊ ﺑﯿﺖ ﺍﻟﻤﺎﻝ ﻧﻤﯽ ﮔﻮﯾﻨﺪ ﻭ ﻧﻤﯽ ﮔﻮﯾﻨﺪ ﻋﺪﺍﻟﺖ ﻋﻠﯽ ﭼﻨﺎﻥ ﺑﻮﺩ ﮐﻪ ﻭﻗﺘﯽ ﺑﺮﺍﺩﺭﺵ عقیل ﺑﯿﺸﺘﺮ ﺍﺯ ﺣﻖ ﺑﯿﺖ ﺍﻟﻤﺎﻝ ﺍﺯ ﻋﻠﯽ ﺗﻘﺎﺿﺎ ﮐﺮﺩ ﻋﻠﯽ ﺑﺎ ﺍﻭ ﭼﻪ ﮐﺮﺩ…
❗ﻋﺪﺍﻟﺖ ﮐﻮﺭﻭﺵ ﭼﻮﻥ ﺷﻤﻌﯽ ﺩﺭ ﺑﺮﺍﺑﺮ ﺧﻮﺭﺷﯿﺪ ﻋﺪﺍﻟﺖ ﻋﻠﯽ ﺑﻮﺩ …
ﻣﯽ ﮔﻮﯾﻨﺪ ﮐﻮﺭﻭﺵ … ﻧﻤﯿﮕﻮﯾﻨﺪ ﻋﻠﯽ (ع)
#امام_علی_علیه_السلام
#عیدغدیر
#غدیر
وضو بگیرم در حال روزه با تکبیر
کنم مباهله با دشمنان حی قدیر
زبان حق شوم و آیة مباهله را
به شأن فاطمه و شوهرش کنم تفسیر
ز قول دوست و دشمن شنو که این آیه
به وصف اهل کسا از خدا شده تعبیر
محمد وعلی و فاطمه، حسین و حسن
که پنج در عددند و یکی چو حی قدیر
پی مباهله کردند روی در صحرا
یکی چو مهر فروزان چهار ماه منیر
فتاد چشم نصارا به آن خدارویان
که نور طلعتشان گشته بود عالم گیر
مسیحیان پی نفرین پنج تن دیدند
که نیست غیر هلاکت برایشان تقدیر
همه به خاک قدوم پیمبر افتادند
که ای ز جانب حق خلق را بشیر و نذیر
به حضرت تو نصاری تمام تسلیم اند
که تو بلند مقامی و ما تمام حقیر
هزار مرتبه نفرین به دشمنان علی
که می کنند در این آیه حیله و تزویر
کنند فضل علی را به دشمنی انکار
خدای نگذرد از این خطا و این تقصیر
چرا شدند فراری از این حقیقت محض
چرا به سلسلة نفس خود شدند اسیر
قسم به جان علی منکر مباهله را
خدای لعن نموده، پیمبرش تکفیر
گرفتم آنکه شود خصم منکر خورشید
کجا به تابش انوار آن کند تأثیر
فضائل علی از حد بود فزون چه زیان
که بر مباهله منکر شوند یا به غدیر
علی کسی است که در جنگ بدر شد پیروز
خدا به جنگ احد می دهد به او شمشیر
علی است فاتح احزاب و فاتح خیبر
علی است تیرالهی به قلب خصم شریر
علی است بت شکن کعبه روی دوش رسول
علی به بیشة اسلام شد خروشان شیر
علی به جای نبی خفت و جان گرفت به دست
کسی نیافت چو او این چنین مقام خطیر
حدیث منزله چون آفتاب می تابد
به این دلیل علی بعد مصطفاست امیر
وصی احمد مرسل کسی بود “میثم”
که در تمام فضایل ورا نبود نظیر
قربان،غدیر،عاشورا
“چقدر به هم نزدیک و مربوطند: «قربان»، «غدیر»، «عاشورا»…!”
«قربان» : تعریف عهد الهی
«غدیر» : اعلام عهد الهی
«عاشورا» : امتحان عهد الهی
~چقدر آمار قبولی پایین است!~
“نه فهمیدند عهد چیست ؟!”
“نه فهمیدند عهد با کیست ؟!”
و “نه فهمیدند عهد را چگونه باید پاس داشت ؟!” …
خدایا، ما را بر عهدمان با خودت استوار ساز
تا مرگمان جاهلی نباشد.
فضايل مولا امیرالمؤمنین (علیه السلام)
بر بلندای فلک ذکر ملائک یا علیست. . .
هر که گوید یا علی ، در روز محشر با علیست.
ای یهودی ، ای مسیحی ، ای مسلمان ، ای فلان . . .
رکن کعبه ، چلچراغ مسجد الاقصی علیست . .
مردگان جان میگرفتند ز عیسای مسیح. . .
غافل از آنکه مسیحای دو صد عیسی علیست .
خواستگاران فراوان داشت دخت مصطفی . . .
از خدا دستور آمد همسر زهرا علیست. . .
از غدیر خم چه میدانی ؟، نمیدانی بدان. . .
بعد پیغمبر امام و رهبر و مولا علیست. . .
تا ابد پرونده شیعه بدون خدشه است. . .
قاضی دیوان کیفر، صاحب الامضاء علیست. . .
جااااااااانم علی(ع)
#جن های شیعه
علامه طباطبایی میفرماید استادما آسید علی آقای قاضی می فرمود:
در روز عید غدیر خم جنیان مسلمان هم حضور داشتند وابلاغ امامت امیرالمومنین علیه السلام را شاهد بودند واز آنجایی که جنها از معمرین هستند(عمر طولانی دارند) لذا به نسلهای بعد از خودشان جریان غدیر خم را گفتند به همین علت است که در بین جنهای مسلمان ،سنی وجود ندارد تمام جن های مسلمان شیعه هستند.
به نقل از آیت الله جوادی آملی از علامه طباطبایی.
#غدیر
غدیر انفطار حق و باطل است….
غدیر یک بیداری همیشگی است و جاری …
غدیر جدا شدن متقین و منافقین است…
غدیر را دریابیم تا از قافله عاشورای عشق عقب نمانیم..
یا حسین…
مابمب اتم به کارمان کی آید وقتی انرژی حسینی داریم
#غدیر
ابتدای کربلا مدینه نیست
ابتدای کربلا غدیر بود
ابرهای خونفشانِ نینوا
اشکهای حضرتِ امیر بود …
فضايل مولا امیرالمؤمنین (علیه السلام)
معاویه وارد مکه شد، گروهی بر معاویه وارد شدند و گفتند: آیا میدانی که ابن عباس تفسیر قرآن میکند
معاویه گفت: خب ابن عباس پسر عمه ی پیغمبر بوده، او از هاشمیان است! اگر او نکند که تفسیر کند؟!
گفتند: تفسیر میکند آیات رو به نفع علی بن ابیطالب ! ما از این شاکی هستیم!
معاویه گفت: خودم رسما وارد مجلس میشوم و جمعشان را برهم میزنم.
معاویه وارد مجلس تفسیر ابن عباس میشود، ابن عباس با چنان کیفیتی تفسیر آیات میکرد که معاویه هیچ جای اعتراضی برخود ندید!
بعد از مجلس معاویه رو به ابن عباس کرد و گفت:
ابن عباس تو تفسیر آیات میکنی یا فضائل علی بن ابیطالب را بازگو میکنی؟!
ابن عباس گفت :
معاویه به من بگو کجای قرآن است که فضائل علی بن ابیطالب نیست؟ از خودت هم سوال میکنم جواب میدهی؟
“انَّما اَنتَ مُنذِرُ وَلِکُلِ قَومِ هاد” این آیه برای کیست معاویه؟
معاویه گفت :
رسول خدا فرمود منذر این امت منم و هادی وجود علی بن ابیطالب است! ولی ابن عباس حتما باید این آیه را بخوانی؟!
ابن عباس گفت : “اِنَّما یُریدُ اللهُ لِیُذهِبَ عَنکُمُ الرِّجسَ اَهلَ البَیتِ وَ یُطَهِّرَکُم تَطهیرا” بگو این آیه برای کیست معاویه؟
معاویه گفت : این هم قصه ی طهارت و عصمت علی بن ابیطالب و اهل بیتش است، درست! ولی حتما باید این را بخوانی؟
ابن عباس گفت : “اِنَّما وَلیُّکُمُ اللهُ وَ رَسولُه وَالَّذینَ یُقیمونَ الصَّلوهَ وَ یُوتونَ الزَّکوةَ وَ هُم رکِعون” معاویه این آیه برای کیست؟
معاویه گفت : زمانی که علی بن ابیطالب انگشتر در راه خدا داد این آیه بر حق علی نازل شد، قبول دارم! ولی حتما این را باید بخوانی؟
ابن عباس گفت : “عَمَّ یَتَساءَلون عَنِ النَّبَاِ العَظیم” معاویه بگو این آیه در حق کیست؟
معاویه گفت : رسول خدا فرمود خبر عظیم علی بن ابیطالب است که هم مردم ازش میپیرسند و هم من از علی خواهم پرسید، ولی ابن عباس حتما باید این را بخوانی؟
ابن عباس گفت : “وَاعتَصِموا بِحَبلِ اللهِ جَمیعا وَ لا تَفَرَّقوا” بگو ببینم این آیه برای کیست؟
معاویه گفت : پیغمبر فرمود حبل الله علی بن ابیطالب است دست به دامن علی بزنید و جای دیگر نروید که گمراه میشوید. ولی باید همین را تفسیر کنی؟
ابن عباس گفت : “کَفی بِاللهِ شَهیدا بَینی وَ بَینَکُم” این آیه برای چیست معاویه؟
معاویه گفت : این قصه قصه ی علم علی بین ابیطالب است که خدا همه ی علم جاری رو در سیره ی او تعریف میکند، ولی لازم است حتما این را بخوانی؟
ابن عباس گفت : “قُلْ تَعَالَوْا نَدْعُ أَبْنَاءَنَا وَأَبْنَاءَکُمْ وَنِسَاءَنَا وَنِسَاءَکُمْ وَأَنْفُسَنَا وَأَنْفُسَکُمْ” بگو به من که این آیه برای کیست؟
معاویه گفت : این هم ماجرای مباهله با اهل نجران است که خدا در این آیه علی بن ابیطالب را نفس پیغمبر میخواند، ولی برای مردم حتما باید همین را بخوانی؟
ابن عباس گفت : “ساَلَ سائِلٌ بِعَذابِ واقِع” این آیه برای چیست معاویه؟
معاویه گفت : روز غدیر شخصی نزد رسول خدا آمد و گفت این سخنان از خودت بود یا از خدا؟ پیغمبر فرمود امر رسالت بود،
شخص رو به پیغمبر کرد و گفت به خدا بگو بر من عذاب وارد کند که تحمل ولایت علی را ندارم و خداوند جلوی همگان دشمن علی را هلاک کرد، ابن عباس قبول دارم! آیا باید همین آیه را بخوانی؟
ابن عباس گفت : “یا اَیُّهَا الرَّسولُ بَلِّغ ما اُنزِلَ اِلَیک” این آیه دیگر برای چیست معاویه؟
معاویه گفت : این هم ماجرای ابلاغ ولایت علی بن ابیطالب است قبول دارم! ولی این را حتما باید بازگو کنی؟
ابن عباس گفت : “اَلیومَ اَکمَلتُ لَکُم دینَکُم” معاویه به من بگو این دگر برای کیست؟
معاویه گفت : این آیه هم اکمال دیانت در پرتوی ولایت علی بن ابیطالب است ولی آیه ای دیگر بخوان نه این!
ابن عباس از جا بلند شد و گفت:
معاویه به من بگو کجای قرآن را بخوانم که فضل علی بن ابیطالب نباشد؟! کجا را بخوانم که از علی بیان نشده باشد؟!
معاویه گفت : اصلا ابن عباس بخوان “اِذا زُلزِلَتِ الارضُ زِلزالَها”
ابن عباس: معاویه در این مورد هم شرمنده تم که حتی این آیه هم فضل علی بن ابیطالب است!
معاویه گفت : علی در این آیه دگر چه میکند ابن عباس؟!
ابن عباس گفت : نشنیدی بعد از رسول خدا یک سال نگذشته بود که زلزله ای بر مدینه آمد که همه ی مردم از شدت وحشت از خانه به در شده بودند و علی در میانشان حاضر شد و خواند این آیه را و پایش را بر زمین کوبید و فرمود:
زمین ! ابوتراب بر تو امر میکند آرام گیر!
معاویه که از غضب بر خود میپیچید گفت:
ابن عباس راحت بگو تا قرآن باشد، علی هم خواهد بود
بحار الانوار ج ۴۴ ص ۱۲5
بر محمد و آل محمد صلوات
اللهم صل على محمد و آل محمد و عجل فرجهم و احشرنا معهم و العن أعدائهم
بشارت به شیعیان......
سلمان رحمه الله نقل کرده است:
روزی در محضر رسول خدا صلی الله علیه وآله وسلم شرفیاب بودم که امیرالمؤمنین علیه السلام وارد شد، رسول خدا صلی الله علیه وآله وسلم به ایشان فرمود:
علی جان، آیا تو را بشارت ندهم؟
امام فرمود: بفرمایید ای رسول خدا .
فرمود: این دوست من جبرئیل است به من از طرف پروردگار خبر می دهد که به شیعیان و دوستان تو هفت ویژگی عنایت نموده است:
الرفق عند الموت، والاُنس عند الوحشه، والنور عند الظلمه، والأمن عند الفزع، والقسط عند المیزان، والجواز علی الصراط، ودخول الجنّه قبل سائر الناس (من الاُمم) بثمانین عاماً.
۱– مدارا کردن و آسان گرفتن هنگام مرگ،
۲- آرامش هنگام وحشت،
۳- روشنایی هنگام تاریکی،
۴- ایمنی هنگام هراس،
۵- دادگری نزد سنجش اعمال،
۶- عبور از صراط،
۷- وارد شدن در بهشت هشتاد سال پیش از آنکه دیگران به آنجا راه پیدا کنند.
[القطره، جلد اول، روایت ۶۶۷]
بشارت به شیعیان......
سلمان رحمه الله نقل کرده است:
روزی در محضر رسول خدا صلی الله علیه وآله وسلم شرفیاب بودم که امیرالمؤمنین علیه السلام وارد شد، رسول خدا صلی الله علیه وآله وسلم به ایشان فرمود:
علی جان، آیا تو را بشارت ندهم؟
امام فرمود: بفرمایید ای رسول خدا .
فرمود: این دوست من جبرئیل است به من از طرف پروردگار خبر می دهد که به شیعیان و دوستان تو هفت ویژگی عنایت نموده است:
الرفق عند الموت، والاُنس عند الوحشه، والنور عند الظلمه، والأمن عند الفزع، والقسط عند المیزان، والجواز علی الصراط، ودخول الجنّه قبل سائر الناس (من الاُمم) بثمانین عاماً.
۱– مدارا کردن و آسان گرفتن هنگام مرگ،
۲- آرامش هنگام وحشت،
۳- روشنایی هنگام تاریکی،
۴- ایمنی هنگام هراس،
۵- دادگری نزد سنجش اعمال،
۶- عبور از صراط،
۷- وارد شدن در بهشت هشتاد سال پیش از آنکه دیگران به آنجا راه پیدا کنند.
[القطره، جلد اول، روایت ۶۶۷]
فضايل مولا امیرالمؤمنین (علیه السلام)
یا علی! #انت_صراط_المستقیم
رسول خدا (صلے الله علیہ و آلہ) بہ عمار فرمودند:
“يا عمّار! اِن رَأيت عَليّاً قَد سَلَک واديّاً وَ سَلَک النّاس وادياً غَيرُه فَاسلُک مَعَ عَليّ وَدع النّاس اِنّه لَن بَدلکَ عَلي ردي وَ لَن يُخرجکَ مِن الهُدي.”
اے عمّار! اگر ديدے علے بہ راهے ميرود، و مردم بہ راهے غير از او، تو با علے حرڪت ڪن، و مردم (ديگر) را رها ڪن، زيرا علے (فقط بر حق هدايت ميڪند)و بر بدے و پسٺے راهنمايے نميڪند و از هدايت خارج نميسازد.
منابع اهل سنت:
تاريخ بغداد، ج 4، ص 410
حلية الاولياء، ج 1، ص 86
به نظر شما، با توجه به این حدیث که در کتب معتبر اهل سنت آمده چه باید گفت؟